2014. február 3., hétfő

Új szomszédaink lesznek :)
Mindezt úgy, hogy nem költözünk mi sem, és az aktuális szomszédaink sem... A feladvány mégis egyszerű, csak nem szó szerint értendő.

Történt ugyanis, hogy Eszterék lába épp, hogy földet ért, és az időeltolódás okozta éjjel van nappal és nappal van éjjel napirendjük ellenére nagyon nagy lendülettel vágtak bele legyen autó és ház páros megtalálásába, ami jó alapja minden rákövetkező dolognak.
Így aztán csütörtökre autójuk, péntekre házuk is lett. Na jó, a második még folyamatban van, de a tulaj őket választotta a pályázatuk alapján, és erről írásos értesítést is kaptak az ügynökségtől.
Kb 5 perc lassú sétányira. :)

Közben a február is úgy kezdődött nálunk, ahogy a január abbahagyta, hétvégén újabb melegrekord dőlt meg.
Mit is jelent ez?
- A légkodi megállás nélkül ment itthon, ilyen még nem volt korábban, de anélkül egyszerűen nem lehetett bírni
- a tengerparton egy az egyben úgy éreztük magunkat, mint Egyiptomban, vagyis perzselő száraz sivatagi levegő és mellé a tenger hőmérséklete igazi pisi langyos víz. Értsd olyan, amibe azonnal bele lehet gázolni, csöppet sem éreztük úgy, hogy szokni kellene kicsit. Ezt mondjuk Beni es Laca többnyire a hideg vízben is hamar letudják, számomra most jött el ez a pillanat először.

Mindemellett fantasztikus volt a part már megint, szombaton egészen későig lent voltunk, gyakorlatilag tükörsima víz és szél is alig, amit most azért nem bántunk, mert a hőséghez nem hiányzott a forró szél.


kukucs 

Az új legjobb játék  a parton: hatalmas alagút ásása a teherautónak
(én is ástam, de eddigre már elfáradtam, és pont úgy tűnik, h csak napozok :)


Majd a hatalmas alagút betemetése.
Ez olyan mély volt, h Beni egyedül nem is bírt vele, apa segített "döngölni" :)



Vasárnap délben. Itt nem akkor van a legmelegebb...
Vasárnap kimentünk a helyi kis piacunkra, és láss csodát, a parkolóban rengeteg hely volt, na, ez gyanús, hisz még 10 óra körül jártunk, nem volt egyáltalán késő. Aztán láttunk, hogy példátlanul pici piac volt, alig 2-4 sornyi árus jött össze, azok egy része is pakolófélben volt már akkortájt. Hamar beazonosítottuk, hogy bizonyára a hőség miatt van mindez, az árusok, és a vásárlók sem gondolták úgy, hogy ebben az időben kilátogatnak. Igy mi is gyorsan végeztünk. Azonban arra jó az ilyen időpontokban menni, hogy szabadul mindenki a cuccaitól, ha már kiment, úh 1 dolláréert vettem két uborkát, ami másfél / db a boltban. Már megérte :)

Illetve vettem egy nagy frangipánit. Sajnos az enyém most nem virágzik, de majd fog egyszercsak, azt igérte  a bácsi, aki árulta :) Mondtam neki, hogy ha mégsem, majd visszaviszem.
Jót nevetgéltünk vele.
Karácsonyra kaptam Lacától egy türkiz szinű bőr pénztárcát. Nagyon szeretem ezt a színt mostanság, igazi telitalálat volt. Egyetlen bibi van vele, hogy a csattja néha akad, és akkor az a része nehezen nyílik, ahol a bankkártyákat, meg a papírpénzt tartom. Most is fizettem volna a bácsinál, és persze nem nyílt. Nevetett az öreg, hogy csak nem a férjemtől kaptam a pénztárcát? Mondtam neki, h de igen: Nagy mosoly: Jó választás volt, okos :) Persze arra értve, hogy nem nyílik...

A Plumeria, más néven Frangipáni, vagy Hawaii rózsa, a Karibi-térség, Dél-Amerika és Közép-Amerika meleg trópusi területein őshonos fafajta. A trópusokon a tíz méter feletti magasságot is eléri. A trópusokon a tíz méter feletti magasságot is elérheti.
A trópusok egyik legszebb virága, illatos fehér, rózsaszín, piros virágaiból fonják a híres hawaii virágfüzért. A jobb fül mögé tűzött virág azt jelzi: „még szabad vagyok”, a bal oldal jelentése: „már elígérkeztem”. A virágok pártacimpái propellerszerűen csavarodottak. A növény pozsgás vaskos törzse, hosszúkás, lándzsás levelei már önmagukban is pompás, egzotikus látványt nyújtanak..
Nem ismertem korábban igazán ezt a növényt, de az biztos, h gyönyörű. Most a muskátlik mellett lakik a hátsó kerben, ahol egyszer majd egy szép "oázis" lesz, csak idő kérdése.
Elképzelésem már van arról, hogy hogyan alakíthatnánk ki egy szép részt a növényeknek. Majd egy buddha is költözik közéjük, meg néhány egyéb szobor. Egyelőre a növényeket gyűjtöm hozzá.

agave
Ha már itt tartunk nekem még az agave is tetszik, es persze levendulabokrok meg színes papgájvirág sem maradhat el es a jol bevált leander, amikből itt valóságos fák nőnek. Emellé már csak a citromot és lime-ot megállás nélkül ontó fákat kel odaképzelni és készen is vagyunk. Nagyjából :)


színes papgájvirág




8 megjegyzés:

  1. A frangipani nekem is nagy kedvencem itt, minden szinben :) mindig felkapok egyet amikor elsetalok egy fa mellett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Ez a virág mindenkit magával ragad úgy látom :)

      Törlés
  2. Majd leanderért megyünk együtt, az nekem is a listán van :D Lehet úgy, mint a muskátlit, már legugliztam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megbeszéltük :) Muszáj nevelni házilag, a tesóm nagy mestere, majd kikérdezem róla :)

      Törlés
    2. Zöld üveg, se nem öreg, se nem túl fiatal hajtás! Ennyi az egész!!!

      Törlés
    3. Köszi, a zöld üvegre nem emlékeztem, pedig tudtam, h van valami apróság, amin múlhat az egész :) Majd vadászok a "lomikban", ott biztosan lesz :) Puszi

      Törlés
  3. Alakul az új magyar kolónia?! :-) Nagyon szép ez a virág!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Szilvia úgy látszik klikkesedünk itt :) Olyan furcsa, h otthon a sokszor csak ritka és kényes szobanövények itt a kertekben nőnek néha igen nomád körülmények között is. Ezt teszi a klíma.. :)

      Törlés

Az elso harom honap

Jo lett volna gyakrabban idelatogatnom, tudom. Nem unatkoztunk az elmult honapokban sem, most ahogy valogattam a fotokat, magam is racsodalk...