2013. január 3., csütörtök

Goolwa - Pt Elliot

Január elsején ebéd után egy hirtelen ötlettől vezérelve délnek vettük az irányt :) Bebének autós alvást választottunk, és így egész délután vígan és nyugisan csavaroghattunk.
Vigyázat sok képes beszámoló következik :DD

Amikor tavasszal Victor Harborban jártunk, már akkor láttuk, h jár arra egy gőzmozdony, egyfajta nosztalgiavonatozást biztosítva a gyönyörű útvonalán. Nos, egy "Thomas-mad-ként aposztrofálható" gyermekkel ez nagyszerű célpontnak tűnt most újra, arról nem is beszélve, h számos egyéb látnivaló is várt ott ránk.
A kép valós, ilyen vonat halad ilyen útvonalon :)
Nos, mi mégsem ültünk fel rá...

Itthon megnéztem a menetrendet, és láttuk, h a Victor Harborban látott gőzös Goolwa és VH között jár, így aztán Goolwa-t választottuk az autózás célállomásaként, hisz ott még nem jártunk. Menetrend szerint az onnan aznap utolsóként induló vonatra volt esélyünk, de addig legalább lesz időnk szétnézni - gondoltuk. Amikor megérkeztünk (~ 70km táv), akkor még éppen bent állt az állomáson az előző vonat, úgy látszott pár perc késéssel indul, de már nem kezdtünk el rohanni, h elkapjuk, hisz jön majd a másik. Odamentünk a pénztárhoz, h jegyet váltsunk, és a néni közölte, h az ugye nem baj, h a következő vonat már nem gőzös lesz, hanem diesel? Olyan motorvonat szerű, mint amik otthon jártak a sokadrangú vonalakon (jajj, de sokat utaztam azokon közép - majd főiskolásként). Hááát, bizony ez bajnak nem baj, de mi a gőzöst szerettük volna, sebaj, mondta a néni, akkor see you tomorrow (sebaj, akkor holnap találkozunk) :D.
Nem estünk kétségbe, volt látnivaló egyéb is, és majd visszajövünk máskor vonatozni. Szerencsére Beni is könnyedén elfogadta ezt.

Hol is vagyunk?
Goolwa egyik érdekessége, h nem csak tengerparti, hanem folyóparti város is, a Murray folyami kikötője van itt. Érdekes volt látni, ez is hatalmas víz, de teljesen más volt a színe és illata :)

Megnéztünk egy gőzhajót (gőzös vonalon maradtunk azért :)), igazi oldalt lapátos volt, ami üzemel még, csak éppen a kikötőben állt, és körbe lehetett járni. Az a fajta volt, mint amik a Mississippin is jártak, nekem azonnal Tom Sawyer kalandjai ugottak be róla.

Oscar W a hajó
Utána a kikötőben sétáltunk, nagyon hangulatos volt, gyönyörű idő, szikrázó napsütés, nem túl forró napsütés, és fantasztikus látvány. Sok-sok ember sétált/ bicajozott/ hajózott :) a sétálók simán köszöntek, hihetetlen, h milyen más érzés ilyen emberek között lenni, akik mosolyognak, kedvesek.

Erre azt hitte Beni először, h gólya :)

Hatalmas volt, és nagyon jó pillanatban
sikerült elkapnom a röptét :)

A bácsi kikötött, majd a 2 kutyájával elindult a mólón. Az egyik azonnal az ott úszó kacsákhoz beugrott a vízbe, és "kergette" őket :) annyira vicces volt. Itt kezdte a gazdi kiemelni a vízből, miután visszahívta a kutyust.

A partról aztán bementünk a városba, persze nem kell hatalmas helyre gondolni, amolyan egyutcás-féle (na jó, attól, azért nagyobb), de nagyon kellemes, és tele régi hangulatos épületekkel, amiket nagyon szeretek nézni.

A Murray folyó megmentésére kampány idult, ez  is ennek a része, h így feldíszítik a fákat.

Goolwa-ból a vonat útvonalát követve Victor Harbor felé indultunk vissza, és útközben megálltunk a parton Pt Elliotnál, ahol már az óceán (Southern Ocean) nyaldossa a partokat, hát mit ne mondjak, gyönyörű víz, hatalmas hullámok, igazi szörfös zug volt ez itt. Nem könnyű szavakkal visszaadni az élményt. Csak állsz a parton, és nézel, a víz robaja elnyom minden más zajt, és lehet befelé gondolkodni...