2012. október 2., kedd

van képünk hozzá :)

Jelentem van adsl-ünk, úgyhogy egyszerűbbé vált a képes beszámoló készítése:)
Így lehetővé vált, h utólagosan beszámoljak egy-két szeptemberi kirándulásunkról:

Cleland nemzeti park - újabb koalák és kengik és még sorolhatnám...:)
Ez a park Adelaide központjához egészen közel van, fent a hegyes részen, fél óra volt háztól-házig. Be kell valljam, hogy a korábban látogatott Gorge park százszor élvezetesebb volt számunkra, ha választani kell, oda megyünk máskor is. Ez hatalmas területen van, elég sok az "üres járat+, azaz csak mentünk egyik részéből a másikba, h végre állatokat lássunk. A végére leszakadt a  lábunk a sok gyaloglástól, és sokkal kevesebb állat is volt összességében. Azrt nagyon kellemes volt, csak nem olyan frenetikus élmény, mint a másik. (Ja, és itt kemény dollárokért lehet koalát kézbe venni :(
Gorge-Cleland 1:0

Egy másik alkalommal Port Adelaide-be tettünk kirándulást, ahol van többek között hajós múzeum és vonatos is.
Thomas a gőzmozdony teljesen hatása alatt tartja a mi csemeténket is, így jó ötletnek tűnt a vonatokat élőben is megnézni a múzeumban. Ráadásul mindez a kikötő közelében, ami dupla öröm, hisz a Thomas-os történetekben is egyik fő színhely a kikötő. Jelentem bevált a dolog, imádta a gyerek, és nem különben mi is :D

Itt még a játékvonaton

az egyik "grófos" kocsi belül

Felirat hozzáadása

postavonat

postavonat "dolgozói". Nagyon jópofa volt, hogy így berendezték a vonatokat belül. Az étkezőkocsiknál is volt konyha, abban szakáács. Tök élethű, és visszaadja a kor hangulatát. Kedvet kaptunk a múltban vonatozni kicsit, már ha lehetne :)

Ez egy irgalmatlanul nagy mozdony volt

Ez is giga nagy, méretarányokhoz lásd Laca vs mozdony kereke

Ez Port Adelaide-i utcakép. Olyan hangulatos volt, nagyon tetszett

világítótorony

Port Adelaide egy suburb (kerület) is Adelaide-ben, meg ugye maga a kikötő is. Mi nem az igazi nagy ipari részén voltunk, de így is nagyon jó volt. Ez a suburb nem örvend túl jó hírnévnek, nem tudom, h milyen lehet itt lakni, de az biztos, h kirándulásra nagyon élvezetes célpont volt. Kicsit úgy éreztók magunkat, mintha időutazáson vettünk volna részt. Western filmekbe illő épületek és utcakép, mindez tengerillattal ötvözve. Nagyon élveztük mindhárman :)

Brigthon-i móló és part
Brighton ismerően hangozhat sokak számára. Nem véletlenül, elég híres London közeli város és fürdőhely a ködös Albionban. Namost nekünk sem kell nélkülöznünk eme különleges helyet, itt van a szomszédságunkban, vagyis mi tulajdonképpen a brighton-i partszakaszra megyünk, ha lemegyünk a partra. Egyébként vicces, h rengeteg máshol is ismert suburb neve megvan itt is: Fullham, Hyde Park, Lonsdale stb.
Sokszor lemegyünk a partra, mostmár egyre többször, ha jó idő van, mert az páratlan élmény. A víz látványa és illata, a homok, a színek, a fények, az egésznek a hangulata. Ezt a legnehezebb visszaadni képeken és szavakban, sajnos.
Itt történt először az, h sétáltunk, és úgy éreztük, mintha nyaralnánk. Nagyon jó érzés, h minden nap megtehetjük ezt, ha akarjuk, hisz a helyiek is még simán munka után özönlenek le (megjegyzem ez ötkor van, addigra hazaért, és a kutyát is felszedte), és sétálnak, futnak, kutyáznak.

Brighton Jetty (móló)

Nem volt nekem komfortos ez a korlát...

Nézd anya mennyi kagyló! :) Imádjuk gyűjteni-válogatni a kavicsokat, kagylókat, csigákat

Itt már naplemente volt

1. Szuper, hogy végre van adsl!!! :)) Mindig várom az újabb beszámolóitokat, és hát százasával nézegetném a fotóitokat is... :D

Igazad van, nekem is úgy rémlik, hogy a Gorge-ban nem kellett külön fizetni a koalás élményért; de az alap általában mindenhol az szokott lenni, hogy a kézbe vétel plusz pénzbe kerül. :(
    A Gorge park tényleg szuper volt, minden szempontból!! :))

Tök jó lehetett a hajós meg vonatos múzeum is! Ha egyszer újra eljutunk Adelaide-be, az Old Tailem Town-ba mindenképp szeretnék elmenni :) Na meg Hahndorf-ba, az a városka nagyon megfogott! :))
    Egész Ausztrália kifogyhatatlan a látnivalókból, és a legszebb, hogy egy egész élet áll mindezek felfedezésére :)))

1. Teletolom képekkel, amit csak tudok, Nálad is úgy szerettem mindig nézegetni őket otthonról :)

"Ha egyszer újra eljutunk Adelaide-be", na ezt azért beszéljük majd át személyesen :) nanaá, h eljuttok! és köszi a tippet, a Tailem Town-ról nem is tudtam, de megnéztem a weben, és imádom az ilyen helyeket, úh tuti megyünk oda mi is !

2. Én is imádom az ilyen helyeket, meg mindent aminek múltja, történelme van. :) És én sem tudnék a létezéséről, ha Móniék anno nem küldtek volna róla albumot :)) Remélem, egyszer élőben is megnézhetem! Majd összehozzuk ;)

Az elso harom honap

Jo lett volna gyakrabban idelatogatnom, tudom. Nem unatkoztunk az elmult honapokban sem, most ahogy valogattam a fotokat, magam is racsodalk...