2016. február 23., kedd

How about 2016?


Ezt a bejegyzest kb 4 hete kezdtem irni...

2016-rol egyvalamit biztosan tudok, megpedig azt, hogy paros ev. Jonehany sikeres lepesunket paros evekben tettuk, hat bizakodo vagyok, es a pozitivizmusom toretlen.

Peldaul paros evben szulettunk mindketten (es szep kerek paros szulinapnak nezunk elebe iden. Ez kulon bekezdest fog kapni egyszer, mert valahogy ez a tudat jobban sokkol, mint szeretnem :)

Paros evben ismerkedtunk meg, paros evben szuletett Bence. Ugyancsak paros evben kaptunk ide vizumot es koltoztunk ki, es allando lakosi vizumot is paros evben kaptunk. Ha pedig mar errol ejtek szot, 2016 az ev, amikor allampolgarsagra jelentkezhetunk, de hogy meg is kapjuk e meg iden, az nem garantalt, ugyanis eskutetel-ceremoniakat csak bizonyos idokozonkent tartanak, es van aki 3 van aki 6 honapot is var ra, szoval ez talany meg, de iden elindul a dolog, az biztos :)

Image result for 2016 resolutions
Viccet felreteve (mar ami a mellekelt kepet illeti) az idei ev margojara csak aprobetus dolgokat tettem, de mind olyan, amiket szem elott tartva sokkal egessegesebb/ tartalmasabb lehet a legegszerubb hetkoznap is leirva olyan csopogosen hangzik, de hiszek benne,
Sutba a barmilyen fogyokurakkal, nem erdekelnek a kaloriak sem, de keszen allok egy gyokeres eletmodvaltasra. Harom dologgal vagtam neki, es ha mindet tartom, az mar egy happier & healthier Anitat eredmenyez:



#1 - Gyaloglas

Napi ketszer teszem meg az allomas - iroda, iroda - allomas tavot (lasd mellekelt terkepet) ami a city negyzetes mivoltabol adodoan kb minden utvonalon ugyanazt a tavot jelenti. Idoben azert nekem kevesbb mint 20 perc, de nem is setalva haladok, az biztos :) a varosban a tomegkozlekedesem elsodleges eszkoze, lett a gyaloglas amikor csak tehetem kimegyek ebedidoben is csak azert, hogy jarjak egyet, vagy otthonrol pl a legkozelebbi Coles-ba elsetalok, es a fiuk utanam jonnek kocsival ha vegeztem, igy nyugisan vasarolhatok, es setalok is egyet, de a hazapakolashoz mar van ket markoslegeny segitsegem a vegen :)


#2 - Viz, viz es meg tobb viz
Image result for drink waterEz is pofonegyszeru es nem tudom, hogy miert voltam eddig olyan nyomi, hogy ezt nem tudtam tudatosabban csinalni. A tesom adta az otletet (o is eletmod valtasban van, tamogatjuk legalabb egymast a tapasztalatokon keresztul :) szoval o mondta, h van egy app, ami emlekeztet, h innod kene. Nem spanyolviasz, sem az app, sem az, hogy xyz mennyisegu folyadekot vizet inni kellene naponta. Mindenki tudja, es megis barhol temaba kerul, akkor majdnem mindeki bevallja, hogy bizony sokkal tobbet kellene innia, de hat elfelejti, nem szereti a vizet, hideg van, meleg van, tudomisen. Okokbol nincs hiany, en tudom  a legjobban, nalam rosszabbak e teren biztos csak azokban az orszagokban elnek, ahol gond az ivoviz beszerzese...
Mindegy is, ezzel az eletmoddal 7 hete szakitottam, azota vedelek :) Ez azt jelenti, hogy minimum 2 liter, de inkabb 2,5 vizet iszom naponta. Nem szamitom bele az egyeb foladekot (mint kave) csak a vizet. Mast nemigen iszom, csak nagyon ritkan egy ures teat, de sosem szerettem a teat igazan, uh inkabb a vizbe rakok  kis citrom, vagy lime levet, de azt sem gyakran.

#3 - Cukor nelkul
Ez a legizgalmasabb resze a valtasnak, es a masik kettovel szoros egyuttmukodesben persze, de valszeg a legjelentosebb is (lehet).
Image result for i quit sugarAhogy az angol mondja quit sugar, vagyis cukormentesen etkezek. Ez azt jelenti, hogy valoban cukormentesen, nem a cukrot kilove es helyettesitve szazfele mas, a piacon elerheto opcioval. Ez napi max 6 kiskanalnyi cukor bevitelt jelent MINDENT osszeadva. Nem a kaveba/teaba tett cukrot, hanem osszesen, az eteleken keresztul is. Most ez egyebkent 4 heten at nulla, allitolag kell 4 het minimum, hogy a szevezet ujrakalibralja magat. Ez nagyjabol az osszes (processed food) feldolgozott / polcrol leveheto etelt tiltolistara is rakta, es most 4 hetig az osszes gyumolcsot is, de nem is hianyolom egyelore azokat. Bar nyilvan ez az azt jelenti, h magamnak keszitem a kajakat ami tobblet ido a konyhaban, de okos szervezessel ez sem veszes.
A program gerincet ez az ausztral holgy nyujtja szamomra, az o konyvevel indult, nagyon sokat olvastam pro es kontra, aztan csatlakoztam a 8 hetes programjahoz eznnek a harmadik hetet gyurjuk. Komplett eletmodvaltast semmi es senki sem garantal  csak sajat elhatarozabol, kemeny akarattal lehet meglepni, de kell hozza a folyamatos inspiracio, amit SW konyvei es programja ad. Persze hosszu meg az ut, de az elokeszito heteket is szamolva kb 5 hete intenziven csinalom, es mar most latok szamos eredmenyt.
Nem hajtok gyors es latvanyos fogyasra, a cukormentes elet nem is arrol szol, bar nyilvan kedvelt mellekhatasa a sulyvesztes, vagy atalakulas, miutan a maj nem gyartja tovabb a zsirt a derekunk kore :)
Meglatjuk hogyan haladok vele, beszamolok majd :)










1 megjegyzés:

  1. Ezzel a "cukormentes könyvvel" már én is régóta szemezem, de eddig még nem vitt rá a lélek, nem is tudom elképzelni hogy hogy lehet cukor nélkül sütni-főzni :) Mondjuk sokat én sem használok, de pl. a gyümölcsben lévő cukrot nemigen lehet kikerülni. Majd tudósíts a végeredményről! :)

    VálaszTörlés

Az elso harom honap

Jo lett volna gyakrabban idelatogatnom, tudom. Nem unatkoztunk az elmult honapokban sem, most ahogy valogattam a fotokat, magam is racsodalk...